tag:blogger.com,1999:blog-7768577272916515584.post5271538826056341353..comments2022-11-21T13:34:48.514+01:00Comments on Barcelona és bona si la bossa sona: Cap a la reforma laboralCarloshttp://www.blogger.com/profile/14762266080775358726noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-7768577272916515584.post-39789413590155945532010-01-13T11:00:57.293+01:002010-01-13T11:00:57.293+01:00Reformista!!!
Les reformes que proposes Carlitos,...Reformista!!!<br /><br />Les reformes que proposes Carlitos, amb ajuda de l'article del Guillermo Dehesa, trobo que són un bon reflex del problema productiu espanyol. Però no puc estar-hi totalment d'acord ja que en essència no deixen de ser reformes del propi model de pensar.<br /><br />Al meu entendre la relació actualment existent entre educació i economia, o fins i tot, entre educació i societat és una situació de dependència i submissió de l'educació als interessos de... i és aquí on recau el problema. Espanya té una baixa productivitat, i una bona educació ens pot portar a fer una economia més competitiva. Unes simples reformes podrien millorar la competitivitat espanyola però és necessari fer grans canvis, petites revolucions, al meu entendre necessàries per a una bona economia.<br /><br />De quins grans canvis parlem? No cal aixecar-se en armes ni proclamar socialismes d'un o altre segle, nomès situar l'educació al centre de la societat. Casi com a ents vivent i d'adoració. Una educació no submessa a interessos purs de benefici i ni molt menys de religió o altre mena. L'educació si que tindria "subdits" i entre ells es situaria l'economia, la productivitat i el món laboral. Què implica aquest canvi? Noves relacions de poder, millor instrucció, creació de ciutadanes educades i per tant, font important de creació de I+D+i... però vull recalcar que el procès és invers a l'esmentat en els articles d'en Dehesa, no parlem de reformes de l'educació per adaptar aquesta a un model econòmic; sinó que el model s'adapti a l'educació com a centre de la societat. Quelcom voldria dir formació dels 0 fins als 16/18 anys, bona o formació professional i universitària, formació a les empreses, accés a l'educació a qualsevol edat... realitzar un profund gast econòmic, casi "a fons perdut" sabent que la "inversió" produirà una bona economia. Però insisteixo, primer va l'educació, després ja vindrà la resta.<br /><br />Per últim destaco un dels temes més importants i necessaris de canvi urgent, no de reforma sinó de petita revolució. I no és més que els horaris. La proposta de posar l'educació en el centre implicaria la reformulació dels horaris laborals en funció de l'horari escolar. Si quelcom implicaria la reducció de la jornada laboral doncs cpa endavant amb la reducció. És inadmissible que un adult surt de casa seva a les 6 o 7 del matí i fins les 8 de la tarda no torni a casa. Horaris més intensius de feina però que finalitzin a les 5 de la tarda. Així tindriem a pares i mares cuidant dels seus fills entre setmana, nens i nenes amb un entorn saludable i ben educats, i a adults amb temps per disfrutar ja sigui de l'oci, dels seus propis fills... Aquest argument podria tenir estadísitques pel mig, un tant per cent sempre queda molt bé i rotund, però no m'interessa. Només entendre que la cura, i aquí els homes em de canviar molt, és de vital importància per a una bona salud mental i aquesta implica fer més i millors coses, en economia uns treballadors amb bona salud mental porta a més i millor produccióPunto G i la banda funkynoreply@blogger.com